تبلیغات
بدون شرح - زمانبندی صحیح برای آب خوردن
دوشنبه 24 مرداد 1390

زمانبندی صحیح برای آب خوردن

• نوشته شده توسط: سالار عباسی













 زمانبندی صحیح برای آب خوردنتون داشته باشید .







 زمانبندی صحیح برای آب خوردن
با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید
 
دو لیوان آب -- بعد از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی
یک لیوان آب -- 30 دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا
 
یک لیوان آب -- قبل از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون
 
یک لیوان آب -- قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی

هرگز در حین غذا آب ننوشید

هرگز بعد از غذا آب خیلی سرد ننوشید

هرگز آب خوردن را فراموش نکنید

هرگز چیزی را جایگزین اب نکنید

اگر آب سالم در دسترس ندارید از تسویه آب با فیلتر های کند و چند لایه استفاده کنید.

ده خاصیت مهم مصرف آب  
سلامت پوست:
 
رطوبت پوست مانع پیری می
 شود و پوست سالم تر می ماند.   
سردرد:
 
 ۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.   
کمر درد:
 
این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می
 آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند. 
معمولا مایع درون دیسک در تحمل
۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.   
کاهش عفونت:
 
سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن
 ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.   
تمرکز:
 
آب می
 تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.   
آرتروز:
 
آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان
 ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.   
بوی دهان:
 
بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری
 های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.   
گرفتگی عضلات:
 
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می
 شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.   
آسم:
 
مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش
 گیری و یا درمان کنید.   
فشار خون بالا:
 
تقریبا
۸۵ درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد.   
مصرف منظم آب به مغز کمک می
 کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.   

 

 


نظرات() 



How do you get taller in a day?
یکشنبه 15 مرداد 1396 10:52 بعد از ظهر
hello!,I love your writing very so much! percentage we communicate
more about your post on AOL? I require an expert on this house to solve my problem.

Maybe that's you! Having a look forward to see you.
Foot Complaints
شنبه 14 مرداد 1396 08:50 بعد از ظهر
It's really very complicated in this active life to listen news on Television, thus I just use internet for that purpose, and get the most recent information.
darlenacalamity.wordpress.com
سه شنبه 6 تیر 1396 09:09 قبل از ظهر
Pretty! This was a really wonderful post. Thank you for providing these details.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر